Programlar

Programlar

Katılımcı kişi ve kurumların başvurusuyla yürütülen YAYED Eğitimleri 2007 yılında geliştirilmiş çalışmalardır. Hazırlanmış eğitim programları dışında istek olması durumunda farklı konularda da eğitimler düzenlenmiştir. Eğitim programları üç parçadan oluşur. Birincisi yerel yönetimler için yönetsel işler eğitimidir; aşağıdaki pdf tanıtmalık bunun içeriğini gösterir. İkincisi sosyal ve teknik hizmetler eğitimi paketidir; .pdf’den sonra hakkında kısa bilgi verilmiştir. Üçüncü eğitim parçası ise “Kış Okulu” çalışmasıdır; bu sayfanın en altında kısa bilgi bulabilirsiniz.

Genel Yönetim Programları

Analitik Bütçe ve Tahakkuk Esaslı Muhasebe

Eğitimin Amacı. Yaklaşık 75–80 yıldan bu yana uygulanmakta olan 1050 sayılı Muhasebe-i Umumi Kanununun yürürlükten kaldırılması ile kamu mali yönetimi temelden değiştirilmiştir. Yeni uygulamaya konulan 5018 sayılı Kamu Mali yönetimi ve Kontrol Kanunu, Türkiye’nin yıllardır uyguladığı mali sisteme çok ters bir sistem önermektedir. İl özel idaresi ve belediyelerde 1990’lı yılların başından itibaren aşamalı olarak uygulamaya konulan program bütçe ve muhasebe sistemi birçok belediyede daha yerleşemeden yeni sisteme geçilmesi bir kargaşa yaratmış bulunmaktadır. Bu nedenle özellikle belediyelerde bütçe ve muhasebe eğitimine ihtiyaç duyulmaktadır. Kurum bütçesinin hazırlanması, yetkili organlarda görüşülüp uygulamaya konulması, uygulama sırasında bütçede yapılaması gerekebilecek değişikliklerin yapılması, muhasebe kayıtlarının yapılması ve yıl sonunda bu kayıtlardan anlamlı sonuçlar çıkarılmasına ilişkin olarak hedef kitlenin bilgilendirilmesidir.

Eğitimin İçeriği. 1- 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu genel tanıtımı. 2- Bütçe türleri ve mahalli idareler bütçesi. 3- Bütçe ilkeleri. 4- Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeleme ilişkisi. 5- Analitik Bütçe sınıflandırılması. 6- Bütçenin organlarda görüşülmesi, kabulü ve kesinleşmesi. 7- Yeni Kamu Mali Yönetiminde sorumlular ve sorumlulukları: Harcama yetkisi ve yetkilisi, Muhasebe hizmeti ve muhasebe yetkilisinin yetki ve sorumlulukları, gerçekleştirme görevlileri. 8- Bütçede yapılacak değişiklikler: Yedek ödenek, aktarma, ek ödenek, ödeneklerin devri ve iptali. 9-Ödenek üstü harcama, kamu zararı. 10-Kamu hesapları muhasebe sistemi. 11-Nakit ve tahakkuk esaslı muhasebe sistemleri.

Norm Kadro

Eğitimin Amacı. Bakanlar Kurulu’nun 29 Kasım 2005 tarihli ve 2005/2809 sayılı kararı ile yayımı tarihinde (22 Nisan 2006) yürürlüğe konan “Belediyeler ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esasları Norm kadro çalışmalarına ait önceki yıllarda yapılmış çalışmaları dikkate alarak, Bakanlar Kurulu’nun bu son yönetsel işlemini ilgili yönetimlere öngördüğü önemli noktarlar üzerinde durarak değerlendirmektedir. Bu program sonunda, katılımcıları, söz konusu esaslar hakkında uygulamada izlenecek yol ve yöntemler konusunda alıştırma yaparak aydınlatmaktır.

Eğitimin İçeriği. 1- Norm Kadronun kavramsal çerçevesi, tanımı, niteliği ve amaçları. 2-Kanunlarımızda norm-kadro. 3-Norm-kadro süreci. 4-Örgüt analizi. 5-Kadro/pozisyon analizi (Görev analizi, görev gerekleri). 6- Norm Kadro Kılavuzu. 7-Esaslara ilişkin hükümlerin gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi. 8-Uygulamada esaslara ilişkin olarak yapılacak işlemlerle ilgili alıştırmalar.

Hedef Kitle. Belediyelerin personel birimleri.

(SOSTEK) Sosyal ve Teknik Hizmetler (SOSTEK) Seminerleri, 2007

Yöneticiler iki gün ve teknik personele beş gün süreli
Çevre Mühendisleri Odası işbirliğiyle.
Eğitim Yeri: İTÜ Evi Büklüm Sokak No: 71 Kavaklıdere Ankara

Eğitimin Amacı. SOSTEK Seminerleri ile belediyelerin “içme ve kullanma suyu”, “çöp/katı atık” ve “atıksu arıtma” hizmetlerini kamusal amaçlara uygun olarak görme ve uygulama yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Yerel yönetimlerin temel görevleri arasında yer alan “içme ve kullanma suyu” temini, dağıtımı, “çöp/katı atık” ve “atıksu arıtma” hizmetleri, doğrudan doğanın ve insanın yaşam hakkı ve halk sağlığı ile ilgili toplumsal nitelikli hizmetlerdir. Bu nedenle, doğaya dost ve toplumun gereksinmelerine uygun bir planlanma ile kamu hizmeti esaslarına bağlı olarak yönetilmeleri gerekir. Günümüzde bu hizmetler çokuluslu şirketlerin özelleştirme-ticarileştirme baskısı altında bulunmaktadır. Çeşitli uluslararası kuruluşlar ve yerli-yabancı şirket ortakları, bir yandan bu hizmetlerin piyasalaştırılması için uğraşırken, bir yandan da belediyeleri, uygun teknoloji, yatırım ve işletme maliyetleri, insan kaynakları konusunda yanlış yönlendirmektedirler. Uygun teknoloji ile yerel bilgi ve kaynakları nasıl kullanacağı konusunda yeterli bilgiye sahip olmayan Belediyeler ise, bir yandan bu büyük projelerin gereklerini yerine getirmek için uğraşırken diğer yandan idari ve mali sorumluluklar ve yetkiler açısından bir dizi karmaşa ile yüz yüze kalmaktadır. Ülkemizde, söz konusu hizmetlerin kamusal yarar doğrultusunda yerine getirilebilmesini sağlayacak yeterli sosyal ve teknik bilgi birikimi vardır. YAYED ve ÇMO, Yerel Yönetimler Sosyal-Teknik Hizmet Seminerleri ile belediyeleri bu bilgi birikimiyle buluşturmayı amaçlamışlardır. Seminer konuları; “içme ve kullanma suyu” temini, dağıtımı, “çöp/katı atık” ve “atıksu arıtma” hizmetlerinin planlanma, tasarım, uygulama, işletim ve yönetim aşamalarından, sağlıklı bir kentsel çevre için yerel bilgi ve kaynaklarla en uygun teknoloji seçimine kadar geniş bir alanı kapsamaktadır.

Eğitimin İçeriği. “İçme ve kullanma suyu”, “çöp/katı atık” ve “atıksu arıtma” hizmetlerine ilişkin eğitim seminerleri belediye yöneticilerine ve belediyede görev yapan teknik personele ayrı ayrı geliştirilecek programlar halinde yürütülecektir. Seminerler sonunda katılımcılara sertifika verilmektedir. SOSTEK üç hizmet alanına yönelik seminerlerden oluşur.

İÇME VE KULLANMA SUYU. Dünyada ve Türkiye‘de su yönetimi ve politikası, belediyelerin su hizmetlerindeki yetki, görev ve sorumlulukları, su hizmetleri planlama ve finansman araçları, su temini, su kalitesi, su arıtma yöntemleri, arıtma tesisleri ve işletmeciliği ile ilgili seminerler yöneticiler için 19-20 Mart 2007, teknik personel için 26-30 Mart 2007‘. Eğitmenler: Ertuğrul ÜNLÜTÜRK -ÇMO, Prof. Dr. Sencer İMER, Hacettepe Üniversitesi, Özdemir ÖZBAY DSİ Hukuk Müşaviri, Dr. Süheyla ALICA Gazi Üniversitesi, Serhat SALİHOĞLU Genel-İş Sendikası, Gürsel ERKUL, Çevre ve Orman Bakanlığı.

ÇÖP/KATI ATIK. Dünyada ve Türkiye‘de çöp yönetimi ve politikası, belediyelerin çöp/katı atık hizmetlerindeki yetki, görev ve sorumlulukları, çöp/katı atık hizmetleri planlama ve finansman araçları, çöp/katı atık özellikleri ve bu özelliklere uygun çöp/katı atık toplama, taşıma, depolama ve bertaraf yöntemleri, geri kazanım ile ilgili seminerler, yöneticiler için 16-17 Nisan 2007, teknik personel için 24-28 Nisan 2007.

ATIKSU ARITMA. Dünyada ve Türkiye‘de atıksu yönetimi ve politikası, belediyelerin atıksu arıtmada yetki, görev ve sorumlulukları, atıksu arıtma planlama ve finansman araçları, atıksu arıtma yöntemleri, arıtma tesisleri ve işletmeciliği ile ilgili seminerler, yöneticiler için 21-22 Mayıs 2007, teknik personel için 28 Mayıs- 1 Haziran 2007.

KIŞ OKULU, Ocak 2007 Bolu

Eğitimin Amacı. Yerel yönetimlerde temel ve güncel sorun alanları üzerine kamu politikası geliştirmek.

Eğitimin İçeriği. Türkiye‘de yerel yönetimler, 2007 yılına hemen tüm temel kurucu kuralları değiştiren yeni yasalarıyla girmişlerdir. Belediyeler 5393, il özel idareleri 5302 sayılı yeni yasalarıyla, her ikisi 5018 sayılı yeni mali yönetim yasasıyla ve Bakanlar Kurulu‘nca yürürlüğe koyulmuş normkadro adı verilen bir istihdam kararnamesiyle, alışılagelmiş olandan farklı bir yasal çerçeveye yerleştirilmiş bulunmaktadırlar. YAYED Kış Okulu, yerel yönetimlerde uygulamaya giren yeni yasal çerçeveyi temel alarak, bu kamu idarelerini nasıl bir yapı ve geleceğin beklediğini incelemek amacıyla açılmıştır. Dersler bu çerçevede beş sınıf halinde düzenlenmiş ve hazırlanmıştır.

Eğitimciler. AKİF ARGUN AKDOĞAN, A.MENAF TURAN TAYFUN ÇINAR, İSMAİL BİNGÖL, İSMAİL SERHAT SALİHOĞLU

KIŞ OKULU, Şubat 2012 Bergama

Eğitimin Amacı. Yerel yönetimlerde temel ve güncel sorun alanları üzerine kamu politikası geliştirmek.

Eğitimin İçeriği. Toplumcu belediyecilik kavramı nedir, uzun erimli bir çıkış yolu sunar mı sorularına çalıştay tipi açıklama aramak.

Düzenleyenler. SONAY BAYRAMOĞLU, İSMAİL SERHAT SALİHOĞLU

Yorum gönder